تشریح صفات "حاج قاسم" توسط دبیرکل جمعیت جانبازان

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: مانند جشنواره عمار که هنرمندان جوان انقلابی را از روستاها و شهرها تا پایتخت به میدان آورد، باید از هنر در امر معرفی «مکتب حاج قاسم» استفاده کنیم.

کمیته رسانه شانا - مجتبی شاکری، دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی «حاج قاسم» را یک شخصیت متوکل به خدا و عارف دانست و بیان داشت: ایشان یک عنصر انقلابی میان نیروهای انقلاب، نیروی شجاع در عرصه نبرد و فعال در مباحث تئوریک سیاست خارجی و موضوعات کلان استراتژیک بودند.

وی به اثرگذاری بسیار قابل توجه سرود «سلام فرمانده» اشاره کرد و با تأکید بر انجام یک کار ملی برای معرفی «مکتب حاج قاسم» و شخصیت «سردار سلیمانی» افزود: مانند جشنواره عمار که هنرمندان جوان انقلابی را از روستاها و شهرها تا پایتخت به میدان آورد، باید از هنر در امر معرفی «مکتب حاج قاسم» استفاده کنیم.

شاکری صداقت، انصاف، توجه به فرزندان شهدا، عدالتخواهی، مردمی بودن و سپر بلای مردم بودن را از ویژگی های حاج قاسم دانست و گفت: این ویژگی ها سبب شد ایشان میان مردم محبوب شود.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با تأکید بر معرفی و تبیین فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت و سبک زندگی فرماندهان و رزمندگان شهید دوران دفاع مقدس، به بیان روایتی از مشی «سردار شهید همت» پرداخت و ابراز داشت: ایشان صورت خود را با چفیه بسته بود و داشت پوتین های رزمنده ها را می شست و خشک می کرد. یکی از رزمنده ها چفیه را برداشت و ایشان را دید و حاج همت، وی را قسم داد که تا زنده است این جریان را به کسی نگوید.

*حماسه ماندگار ۹ دی نشان داد مردم حق را می شناسند و پای آن می ایستند

شاکری در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه در فتنه ۸۸ برخی چهره های شناخته شده در انقلاب، دست به عمل فاسدی زدند، حماسه ۹ دی را فائق آمدن مردم بر فتنه دانست و گفت: این حماسه ماندگار نشان داد مردم حق را می شناسند و پای آن می ایستند و می توان با هدایت های ولایت و استفاده از شیوه های منطقی، مقابل جنگ شناختی و نرم دشمن ایستاد و پیروز شد.

وی خاطرنشان کرد: نمونه ای از رفتارهای ساختارشکنانه و براندازانه را از برخی خواص فاسد دیده بودیم اما در فتنه ۸۸ با گستردگی این پدیده مواجه شدیم.

شاکری اظهار داشت: باید در نظر داشت که هسته سخت کینه ورزان نسبت به مکتب امام(ره)، رهبر انقلاب، قانون اساسی و دیگر مؤلفه های قدرت نظام اسلامی، مسیر خود را ادامه می دهند و بر موضع خود باقی هستند اما روشنگری ها سبب ایجاد شکاف میان رده های پایین تر آنها شده است.

*مردم در جنگ ترکیبی بار دیگر وفاداری و محبت خود را به اصل نظام ثابت کردند

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: مردم در جنگ ترکیبی اخیر، علی رغم وجود مشکلات، بار دیگر وفاداری و محبت خود را نسبت به اصل نظام ثابت کردند، به همین دلیل این واقعیت درخشان، جایگاه بلندتری نسبت به حماسه ۹ دی دارد.

*دستگاه های اطلاعاتی دشمن از شکست خود گیج و گنگ هستند

وی خاطرنشان کرد: دستگاه های اطلاعاتی دشمن گیج و گنگ هستند که چطور با وجود به صحنه آمدن رئیس جمهور آمریکا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رؤسای برخی کشورهای اروپایی در حمایت از  اغتشاشات، این جنگ ترکیبی شکست خورد. هسته های اندیشه ورزی ما باید این امر را ارزیابی کنند. آنها در خلوت خود کار را تمام شده می دانستند. به نظر می رسد دشمن اندوخته ۱۰ ساله خود را به صحنه آورد اما دستگاه های اطلاعاتی ما نیروهای دشمن را ناکام گذاشتند و بازداشت کردند. جمع کردن دوباره این ذخیره برای دشمن بسیار دشوار است.

*لزوم روشنگری و جهاد تبیین از سوی مسئولان

شاکری بر لزوم روشنگری و جهاد تبیین از سوی مسئولان تأکید و از افرادی که در جنگ ترکیبی با حضور در مساجد، مدارس و دانشگاه ها به امر تبیین پرداختند، تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha